Vändningsförsök.

Efter en ganska sjåig morgon och förmiddag så sover de små trollen gott, hoppas jag. De var ganska oroliga på morgonen och sov inte alls bra de små stunder de vilat. Men nu verkar de har kommit mer till ro, skönt för dem!
 
Igår lagade jag en av mina favoriträtter, jag bara älskar den! Det är en kycklinggryta som är medelhavsinspirerad, eller så stod det i alla fall i receptet. Receptet har försvunnit för många år sedan, men jag gör maten på känsla. Det är helt enkelt kycklingfile med lök, färska champinjoner, vitt vin, kycklingbuljong, krossade tomater och oliver. På slutet hackar jag i färsk persilja, färsk basilika och färsk timjan. Såå gott!! Serveras med ris och sallad. Super!! Tyvärr glömde jag fota, men jag lovar, det är så gott! Och lycko mig som gjorde mycket så det räckte både till middag och lunch idag till både mig och Stefan och det finns till och med en, kanske två portioner till! Mums!
 
Jag hade råkat dubbelboka mig oxå. Angelica ska till ögonmottagningen för kontroll och sen är det BVC. Jag bokade in BVC till den 25:e kl. 10, men när jag kom hem visade det sig att vi skulle till ögonmottagningen precis den dagen och den tiden! Jag lyckades pricka in den enda upptagna tiden på 2 veckor. Jaja, var bara att ringa och boka om BVC i morse, men det gick ju bra.
 
Idag har det varit skitväder, regn, regn och blåst. Men vi har myst på här hemma. Jag har inget emot att gå ut i lite duggregn eller så, men när det både blåser och regnar ganska mycket, då skiter jag i det. Jag hinner promenera en annan dag.
 
Elsa har blivit en riktigt duktig snurrare. Hon vänder från mage till rygg fortare än vinden när man lägger henne på mage. Det blir inte sådär asmycket träning för hennes nacke, men hon är så duktig så jag blir alldeles tårögd. Det är det första hon har varit snabbare än Angelica på. Angelica har "bara" vänt sig en gång och vill inte göra det igen. Men hon håller upp huvudet högt och länge när hon ligger på mage. Elsa snurrar bara som sagt, jag lägger henne på mage och hon vänder sig, hon får ligga så en kort stund som "belöning" och sen vänder jag henne igen, och jag hinner bara vända bort blicken till Angelica så ligger Elsa på rygg igen. Sötgrynet! De är så duktiga på golvet oxå, de kan ligga där och le, nästan skratta, och jollra riktigt länge nu, uppåt en halvtimme/timme ibland. Det är toppen! Men nåde mig om jag försöker smita på toa eller något när de ligger där. Mamma får inte gå ur sikte, då blir det grinet! Men egentligen har jag inget emot att sitta där och busa med dem. De är ju så fina! Jag sitter och håller upp lite skaller-leksaker och de ligger och tittar och ler och försöker prata. Armarna viftar på dem och de kan råka nocka varandra ibland. De har inte börjat sträcka sig efter saker ännu, men oj vad de försöker när de viftar!
 
Annars har det inte hänt så där väldans mycket under helgen. Vi var på skördemarknaden igår här i byn. Det var super, super fint väder så vi tog apostlahästarna och selade vagnen och sen gick vi. Underbart! Solen glittrade över sjön och jag kände mig lycklig som bor så fint. Vi åt varmkorv och glass, vi köpte stenugnsbakat mjukbröd och eukalyptushonung. Vi var även tvugna att köpa den vindelröka fläskfilen. Supergod! Efter att ha kikat runt en stund gick vi hem.
 
 
Fick ta en paus i skrivandet, Elsa vaknade och var lite hungrig så jag fick ställa upp en sväng.
 
Det är lite roligt hur "kända" vi är på byn. Eller vi och vi, flickorna är det väl folk bryr sig om. När jag är ute och promenerar så vill många prata med mig och gärna slå en kik ner i vagnen. Inte mig emot, jag är stolt som en tupp! Men jag vet inte vem en tiondel av alla människor är. De pratar glatt på, men ingen prestenterar sig. Ja, vi har bott här sen januari 2004, men jag känner inte alla, och de kände nog inte till mig innan mina små mirakel dök upp. Dels är det lite intressant med att vi har tvillingar, men jag tror en stor del är att flickorna är små mirakel. Ja, jag syftar givetvis på att de föddes alldeles för tidigt. En stor del är nog oxå att deras farmor skryter om dem, men det har väl farmödrar rätt att göra antar jag, och inte mig emot.
 
Nu är det dags för nästa bebis tror jag. Bara jag kan lägga ner lilla Elsa som slocknat i famnen. Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Sandra LT

Det är så kul att läsa vad du skriver om din vardag! Man blir så glad själv av all den lycka som strålar ut ur hela texten ^^

Ha det allt gott! <3

2012-09-17 @ 17:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0