En ny veckas utmaningar.

Då har halva måndagen gått och båda barnen och jag har klarat denna halva utan större missöden.
 
På morgonen vaknar de runt halv sju (precis när deras far lämnat huset) och vill äta och sen är de ganska glada små en halvtimme eller så efter maten innan de somnar om. Medan de är vakna ligger vi och pratar och de ler glatt och jollrar lite. De (och jag) slumrar om en stund, och efter kanske en timme så är det revelj. Då blir det gallskrik om jag försöker slöa kvar i sängen. Så uppstigning, barnen får ligga nakna och sprattla på en filt medan jag busar med dem och magmasserar och matar medan den andra får ligga och "träna". Efter detta träningspass så är de så trötta så de slocknar nästan av sig själva i sina babynest, efter en liten slurk mat såklart. Så lagom till "Sjunde himlen" så sover de gott och om jag har tur hinner jag smyga ner och värma en matlåda innan de vaknar till. Sitter jag bara här i soffan så kan de sova några timmar, men försöker jag mig att gå på toa blir det gallskrik... Jaja, det kan finnas värre öden att vara stationerad i en soffa framför en tv och dator. Jag överlever.
Vi har mysiga förmiddagar här på Stenhagsvägen.
 
 Det enda inplanderade denna vecka är ett besök till BVC på torsdag förmiddag. Det är den vanliga vägningen och mätningen av de finaste. Det brukar ta en halvtimme. Utöver det så är det mina små som styr veckans aktiviteter. Det är en härlig lunk livet går i just nu. Men är det någon som känner för att kika in så gärna för mig! Kanske en promenad? Annars är det bara mys som gäller för mig just nu. Några leenden, glada jollranden, lite gråt och någon som håller hårt, hårt i mitt hår. Jag måste nog klippa mig snart. Håret börjar bli för långt och barnen är duktiga att greppa tag i det och inte vilja släppa, och jag tappar nog med hår just nu!
 
Just nu sover de små igen och jag ska luta mig tillbaka och glo lite ur min "Sex and the city"-box som jag köpt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0