Lunchdejt och städning.

Idag har jag och barnen tagit oss en tripp till Tväråmark och Maria och hennes tvillingar Malte och Alva. Där blev jag bjuden på en supergod, hemlagad lunch (hur hann du Maria?) bestående av kokt potatis, köttfärsbiff och (tratt?)kantarellsås?! Oh så jag åt! Dock med två halvgnälliga damer som har en egen matradar så jag gjorde en paus i mitt ätande, som vid var  och varannan måltid, för att ge mina barn mat. Men på något konstigt sätt så tycker jag mer om lite halvkall mat nu. Den smakar så mycket  mer. Det spelar oftast ingen roll om jag ammat dem precis innan jag ska äta, för när jag är mitt i maten så är det ju faktiskt dags för deras efterrätt. Så klart!
 
Efter vår lugna, långlunch som vi tvillingmammor kan unna oss varje dag så klädde vi på våra små troll och tog en skön promenad så barnen fick sova och vi göra rätt för fika. Cirka en timme var vi ute i den ganska kyliga luften. Vi parkerade våra vrålåk ute och smög in i värmen och drack en god kopp te och åt kokos- och chokladkaka. Mina bebisar sov en hel timme ute i en stillastående vagn! De kände nog på sig att deras mor behövde lite egentid tillsammans med en annan tvillingmamma för att kunna prata lite i lugn och ro. Härliga dag! Tack kära Maria, Malte och Alva, ja och det lilla jag hann se av husfar Petter oxå såklart, för en härlig dag! När jag körde därifrån på eftermiddagen kände jag mig uppfylld av ny energi! Det kändes så härligt att träffa någon som jag har så mycket gemensamt med. Vi möttes på Barn 4, och vi har båda tvillingar och är ensamma hemma med dem. Så en ny dejt kommer absolut planeras in.
 
När vi kom hem så blev det något så elegant som ICAs fryspizza för idag stod städning på schemat. Nu är golven dammsugna och vaskade och gästsängar bäddade inför min familjs ankomst. Skönt.
 
Imorgon ska jag och barnen bara mysa och gosa medan vi inväntar våra kära. Vi längtar så! Jag hoppas verkligen ni förstår, min älskade familj, hur glada vi är för att ni ska komma!
 
Nu har barnen snarkat på, dock med flera matpauser, sen 19, så vi får hoppas de vill fortsätta sova för nu är jag på väg i säng. Huset är rent, jag är nöjd, nu sovtime. Imorgon när jag går för att sova för natten så är vi tre till här hemma!
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hade flaggan uppe! Vi längtar också och snart SKA jag packa. Vi ses snart, ska bli härligt. /Mamma

2012-10-25 @ 23:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0