Flickorna bus...

Mina små troll börjar vara mer vakna och bli piggare tidigare på morgonen. Det är härligt att de har mer vakentid, det visar ju att de blir äldre, men huff vad jag är sömning runt 7 på morgonen när jag måste stiga upp. Tidigare var det bara att mysa på i sängen när de vaknade då och amma lite och sen somna om efter en halvtimme-timme, men nu blir det gallskrik. Först fattade jag inte varför de var så arga och jag försökte söva om dem. Jag trodde ju de var trötta. Men de kom inte till ro utan var arga som bin, så jag sprang med en arg Elsa till  babygymet och sen och hämta Angelica som gallskrek i sängen. När jag är på väg tillbaka till Elsa så hör jag hur hon blir tyst och sen börjar jollra... De var ju bara pigga och asless på att ligga kvar i sängen. Då lärde jag mig en läxa. Nu får man  inte ligga och dra sig längre. Men det är väl en del av charmen som småbarnsförälder.
 
En annan charmig grej är att de nu flera nätter i rad vaknat varannan timme och ätit. Jippi. Jag är nästan mer sovandes än vaken nu. Men det är ändå okej. Mer än okej. Jag är väldigt lyckligt lottad som har fått möjlighet att amma mina barn mot alla odds. Så jag vaknar gladeligen (nåja) och matar dem så ofta de behöver.
 
Ja nu vaknar mina sötisar och vill äta. Jag är redo.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0