En härlig dag.

Den här dagen har varit näst intill perfekt. Stefan klev upp med en pigg bebis, Elsa, vid halv åtta medan jag slumrade med en sovandes Angelica. Sen bytte vi, bebis alltså. Stefan kom med en hungrig och trött Elsa och jag matade barnen och sen slumrade jag vidare med Elsa medan Stefan lekte med Angelica. Så skönt! Vid 10 klev jag upp. Lite frukost i magarna och sen en härlig promenad i solen. Underbart! Barnen sov ca en timme i vagnen sen när vi kom hem, jag blev helt chockad. Lite lunch i magen och sen bakade jag en vit kladdkaka. Vi plockade undan lite och vek tvätt och bytte sängkläder. Mina kusiner Linnea och Jenny kom och hälsade på, mest bebisarna lockade tror jag. De gosade och lekte i ungefär två timmar och barnen verkade nöjda. De hade ju precis sovit och ätit så då är ju livet perfekt för en liten bebis. I alla fall så är mina små riktigt nöjda då. Vi fikade kladdkakan med bär och grädde innan de var tvugna att åka tillbaka till Umeå.Jättetrevligt med besök!
 
Medan kusinerna var här började jag rensa berget av för små kläder som barnen använt. Vi har skrapat ihop en hel del kläder. Jag tittade på de minsta kläderna som vi köpt: storlekt 44, som var alldeles för stora när de började använda kläder. Deras första storlek var runt 32, men dessa lånade vi på Barn 4. Men mina bebisar har verkligen växt. Nu är det storlek 62 som gäller, 68 funkar oxå. Jag förstår inte riktigt var tiden springer iväg.
 
Vi for och badade barnen och vi bastade själva på brandstationen. Det var riktigt skönt och barnen verkade supernöjda och trivdes bra i badet. Hem och äta middag. Jag gjorde kassler och potatisgratäng. Så jäkla gott och superenkelt. Jag strimlar potatis och kassler, kryddar med salt och peppar och lite grillkrydda. I vanliga fall hackar jag i lök men undviker det nu när jag ammar då barnens magar inte verkar må asbra av för mycket lök. Sen häller jag bara på grädde och in i ugnen tills potatisen är mjuk och god. Servera med sallad till. Supergott! Jag kan nästan äta ihjäl mig på detta. Sedan fick barnen skypa en sväng med sin mormor och min moster Cia. Jag tror de saknar flickorna där uppe och jag antar att vi kommer bli välbesökta när vi är där. Men det är bara trevligt.
 
Barnen sover gott nu, Elsa i sjalen i Stefans famn och Angelica bredvid mig i soffan i babynestet. Hon har börjat tycka om att somna själv på kvällen och när hon slutar korva på sig och kräva att man vyssjar henne med jämna mellanrum så ska hon få börja sova i sängen. Jag slog till med något ovanligt, kvällsfika:
 
Varm choklad, med vispgrädde och marshmallows, vit kladdkaka med grädde och bär.
 
Jag har sett så många lockande bilder på varm choklad så jag var tvungen att slå på stort. Det var supergott. Har aldrig druckit med marshmallows i men det var gott faktiskt. Lite sött, men det är väl meningen?
 
Kanske dags att sortera lite fler kläder medan jag kollar film. Det är Bröderna Karlsson nu på fyran. Småtittar den samtidigt som jag skriver här. Multitasking... Eller nåt.
 
Nu kommer visst en hungrig Elsa.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0