Tjuvstartar inte!

Det verkar som om de allra flesta thuvstartat med julen redan förra helgen, och många har färdigpyntat redan nu. Jag kompromissar inte med min tradition och tar inte fram julpyntet förrän lördag eller söndag. Tända alla adventsstakar och stjärnor görs absolut inte förrän söndag! Jag tycker det är lite roligt att vänta in det speciella med första advent. Men sen är jag så gammeldags att jag behåller julpyntet till tjugondag knut, då julen bör dansas ut. Många jag stöter på längtar så efter julen, plockar fram allt flera veckor innan första advent och sen är de spyless lagom till nyår och plockar bort det fortare än jag hinner blinka. Men alla gör som de vill, så gör jag som jag vill.
 
Idag var det min tur att vara fastande och känna på lite hur det är att vara Angelica. Var och tog prover till beteendemedicin. Provtagningen gick bra och mitt blodtryck var fint. Skönt det! Sen var det föräldragruppsträff. Trevligt att se andra folk och mammor som känner ungefär som jag.
 
Jag är trött. Fick ju inte sova förmiddagslur idag. Stackars mig. Det tar vi igen imorgon, hoppas jag.
 
Nu har vi tränat att äta potatis några dagar, och idag var första gången inte allt åkte ut fortare än fortast, utan nu åkte faktiskt röran runt i munnen några varv och något kanske till och med svaldes! Dags för morot imorgon då, hade tänkt det idag egentligen men det var slut hemma. Men nu är det inhandlat, så imorgon projekt morotsätning. Tanken är att prova en halv sked gröt om några veckor kanske.
 
Blir nog att sova snart. Lägger mig med barnen. Gäsp så skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0