Tag er i akt, snart springer vi!

Nu börjar det hända grejer här. Elsa vände från rygg till mage för första gången idag. Båda tjejerna har varit på gång länge, men ena armen är i vägen då de kommer inte runt. Idag när jag satt och ammade Angelica låg Elsa på rygg och lekte och när jag tittar på henne nästa gång några sekunder senare så ligger hon på mage. Sötfisen!

Sen har de börjar ta sig så sakteliga framåt oxå. De kravlar sig fram eller vad man ska säga. Kryper gör de inte, men vi kanske kan kalla det åla?
 

Snart kommer de kräla runt här hemma så nu gäller det att börja vara mer på sin vakt.Blir nog att sätta upp grinden snart till trappan så jag törs gå på toa när de ligger på golvet. För plösligt händer det att de kommer på hur man tar sig fram fortare, och jag vill inte ha en bebis rullande ner för trappan!
 
Sen var jag lite olycklig för att de inte hittat sina fötter, men när vi var uppe i Kullen lossnade det och nu gör de inget annat än håller i tassarna. Än har de inte börjat tugga på dem, men det kommer väl snart.
 
Det är roligt att det äntligen händer grejer igen. De vill ju bara stå hela tiden i famnen oxå. Ligga ner som en bebis så blir det arga protester, sitta gå an, men allra helst vill de stå.
 
Nu är det dags att krypa till kojs. Jag orkar inte se färdigt filmen jag tittar på. Jag har sett Shutter Island förr. Men den är bra! Imorgon är en ny dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0