Strömavbrott efter strömavbrott...

Tavelsjö har verkligen råkat ut för många strömavbrott nu efter jul. Sen jag kom hem från julfirandet har det varit 3 stycken. Visst är det mysigt ibland, när man är beredd och det inte gör så man missar spännande skidåkning på tv.

Idag hade jag riktig tur, och lite otur. Jag hade precis lagat färdigt maten som stod och puttrade på spisen då strömmen gick. Vi plockade fram massa ljus och satt och åt i skenet av levande ljus vilket är underbart härligt och romantiskt. Men då vi ätit färdigt var det inte lika mysigt... Huset började kallna fort, mobilen var nästan utan batteri och skidskyttet hade börjat... Men det gick bra utan skidskyttet ändå, jag tog med mig alla ljus och stängde in mig i sovrummet för att behålla värmen och kröp ner under täcket och där låg jag och läste. Riktigt mysigt.

Jag hann se slutet på skidskyttet i alla fall. Ska fortsätta lite soffhäng innan det är dags för sänggång och det sista arbetspasset innan en lite längre helg. Inga planer är bokade vilket känns sagolikt skönt. Bara massa hemmamys, kanske sticka lite, kolla lite film, kramas, läsa och annat mys. Det är jag värd. Detta för att ladda upp inför en härlig vår med massa roligheter som den har framför sig.

Det har snöat som tusan i flera dagar. Det vräker ner och vägarna är inte de roligaste att köra på, så restiden till och från jobbet tar mycket längre tid än annars... Det gäller att tänka till på morgonen så jag inte kommer försent till jobbet. Hittills har jag kommit i tid, förutom när bilbatteriet är dött.

Nu får jag hoppas vi slipper strömavbrott på ett tag, det är frustrerande när det händer. Önskar att vi hade öppen spis så det gick att elda för värmen i alla fall. Men det får bli en annan gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0