Lycklig och glad.

Jag har inte velat uppdatera bloggen på ett tag då det är något som jag verkligen har velat skriva om som jag inte ville att hela världen skulle veta om än. Men nu vet nog i princip alla som behöver veta, så då tänkte jag att det är dags att skriva om min glädje och lycka. Jag är gravid! Jag gjorde ultraljud i tisdags och det visade sig att vi väntar tvillingar! Det var två små fina livliga knyten i magen. Det kändes underbart! Härligt! Men jag måste erkänna att en av de första tankarna var: Hur ska detta gå?!

Men jag har kommit över de skrämmande tankarna nu och börjat inse att det är en gåva. En gåva till oss som är helt underbar. Nu vill jag visa lite bilder från ultraljudet på våra små knyten.




De översta bilderna är på bebisarna var för sig. Den här nedersta bilden så ser man dem tillsammans med huvudena ovanifrån. Det är ju två stycken! Jag blir lika tårögd varje gång jag ser bilderna. Mina små hjärtan...

Lyckan i detta huset är total. Nu gäller det bara att ta hand om sig själv, så att de små får chans att växa och bli stora. Jag längtar så mycket. Beräknad födsel är 16 juni. Så innan midsommar så borde vi ha våra två små hos oss. Jag är förväntansfull och lycklig. Nu hoppas jag bara resten av graviditeten går så bra det behövs för att de ska komma till oss.

Hittills har graviditeten gått bra. Mådde riktigt illa de första månaderna, dygnet runt. Men det var hanterbart. men det gick över strax innan jul vilket var skönt. Nu mår jag finemang, förutom att jag har ont i ryggen, men det hör ju till ibland. Jag uppdaterar väl vidare om läget en annan dag. Just nu är jag bara så himla lycklig och förväntansfull. Mycket som måste planeras och funderas på innan de kommer till världen. Men det ordnar nog sig. Som många säger så är vi utvalda, för det är något speciellt med tvillingar. Jag känner mig utvald. Jag känner mig priviligerad. Jag hoppas jag klarar av denna gåva som tilldelats oss.

Nu ska det bli middagslagning och hjälpa sambon att hänga upp en tvätt innan det blir fortsatt söndagsmys.

Kommentarer
Postat av: Isa

Härligt med tvillingar. Två till priset av en!! Du har helt rätt inställning och det kommer gå super bra för er <3

2012-01-22 @ 18:27:19
URL: http://rosarussin.bloggspace.se/
Postat av: Karin

Fantastiskt. Att se formerna av de små huvudena gör mig alldeles rörd. Vilket mirakel. Så underbart. Vi är så glada för er skull. Det ska bli spännande att läsa om graviditeten och hur du upplever det. Stor kram från en stolt kusin. Åker ni uppåt i februari förresten? Vi gör det. Vore ju toppen om vi fick tillfälle att träffas.

2012-01-22 @ 20:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0