Jahapp

Denna vecka har gått både fort och sakta. Gårdagen var tuff då jag hade ganska gnälliga små damer där inget riktigt dög. Dagen idag har varit bättre. Det är skönt.
 
Elsa bara rullar runt och masar framåt. Hon vill verkligen ta sig framåt! Angelica lurar lite och ligger ganska stilla för att sen blixtsnabbt masa fram. Nu gäller det att vara med. Dags för deras far att installera grind i trappen när vi åker iväg på tisdag, för när vi kommer hem efter jul och nyår så kommer de garanterat ta sig fram fortare än nu.
 
Angelica har fått sin andra tand. Den lyste så fint där i munnen när jag kikade igår. Men hon busade snabbt till det och gav igen genom att bita mig i bröstvårtan när hon åt. Aj! Jag ropade till och höll för, hon tittade upp på mig och smällde av världens största och sötaste leende. Skitunge. Då kan man ju inte vara arg...  Hon har inte bitit mig igen, än så länge...
 
I tisdags så var jag och skaffade mig och barnen lite nya vänner. Jag träffade på facebook en annan tvillingmamma som legat inne på barn 4 samtidigt som oss, men som vi inte träffade då vi gick om varandra helt. Men världen är liten, så vi började prata och sen när det visade sig att hon bara bodde i Hörnefors så for jag på besök. Fick ett superfint mottagande och en god lunch och gott fika. När barnen blir stora tror jag det är roligt med ett nätverk av andra tvillingbarn, så det är roligt att träffas och inse att man trivs riktigt bra i sällskapet. Man kan aldrig få för få vänner, och nya vänner som förstår nästan exakt vad vi gått igenom är värda mycket. Jag ser fram emot vår nästa dejt efter jul.
 
Julklapparna är shoppade oxå. Det känns jäkligt bra. Bara luta sig tillbaka nu och slå in dem. Väldigt najs!
 
Mina små fina prinsessor äter på bra. En till två gånger om dagen så får de äta lite olika pureer som jag mixar ihop. Blandar lite hej vilt mellan potatis, morot och palsternacka. Har även i lite olja och bröstmjölk för perfekt konsistens, och de äter! Sötungar! De bara drar i skeden i munnen och skriker när de inte får maten fort nog... Vi provade även lite gröt igår. Det verkade toppen och de var lika ivriga som den andra maten.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0