En bra dag.

Vi har haft en härlig måndag idag. Just nu sitter jag med en sovande Elsa i famnen och Angelica som sover bredvid oss. Elsa sov oxå bredvid men vaknade och åt, sen verkade det som om min famn är skön för hon somnade om. Men det är bara mysigt, för vem vet hur länge till de väljer att sova i famnen.

Dagen har gått bra idag, vi mös på under förmiddagen, åt sen lunch tillsammans. Jag åt rester från gårdagens middag medan barnen fick morotspure. Elsa verkar tycka det är helt okej då hon sväljer nästan gapar, sen kommer det lite morot i blöjan. Angelica däremot spottar ut det mesta av moroten. Potatisen gick bra för henne efter några dagar, får hoppas det blir samma med moroten. Tanken är att ge någon liten sked gröt här när de vant sig att få något litet till måltiderna. Vi äter lunch och middag tillsammans nu. Som en liten familj. Det känns overkligt att de börjar bli så stora. Snart 9 månader... 5,5 korrigerat.

Idg var det kallt ute, men vi klädde på oss och tog en promenad ändå. Sen sov de små en halvtimme till i vagnen. De var varma och gosiga
när de vaknade så de hade då inte frusit. Skönt!

Det är mysigt med lite adventsljus i fönstren. Jag har inte så mycket julstämning än. Men den kommer nog.

Nu dags att steka fisk till middag. Blir en sikromsås till. Mums! Lyxigt med en pappa som fiskar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0