Biobesök och tågbiljetter

Idag var en svår dag för mig. Jag har längtat efter att se Breaking Dawn, part 2, som går på bio. Har älskat de andra Twilight filmerna och böckerna så jag har varit så sugen att se denna film sen förra året. Men detta år är det inte bara att gå på bio hur som helst. Jag har ju två små knoddar att ta hänsyn till. Men med lite planering så tänkte jag att det skulle gå att smita iväg de 2 ½ timme det skulle ta att se filmen och åka fram och tillbaka från min morbror på umedalen.
 
Min morbror och hans fru och min kusin ställde mer än gärna upp att barnvakta töserna. Och efter att de träffats ganska mycket och barnen verkar trivas med dem så tyckte vi att det inte var värt att skjuta upp biobesöket längre. Men det är inte lätt att lämna barnen, ens för några ynka timmar. Det slet ont i hjärtat även om flickorna var nöjda när vi åkte. Filmen var bra, ruskigt bra, och jag kunde under vissa delar av filmen koppla bort min ängslan och dåliga samvete. När filmen var klar så sprang  jag till bilen och sen även från bilen in till barnen. Angelica hade varit lite ledsen till och från och mitt dåliga samvete späddes på. Jag ska aldrig lämna bort mina bebisar igen. Så känns det nu i alla fall. Även om varken Rolle, Carina eller Linnea tyckt det gått alltför hemskt för de sa att de gärna gör om barnvakteriet. Så helt hysteriskt jobbigt kan det inte ha varit... För Elsa hade det gått riktigt bra, hon hade inte varit ledsen alls, vilket kändes skönt. Men mina fina små. Nu dröjer det tills mamma är borta igen... Det lovar jag!
 
Middagen stod även på bordet när vi kom från bion. Så snacka om att bli bortskämd. En jättegod fläskfilegryta med tagliatelle.
 
Sen är det ju snart jul igen och vi ska åka uppåt för att fira jul och nyår. Stefans syster funderade att åka tidigare upp med tåg, då tänkte jag att jag och barnen hänger på så får vi vara hos familjen några dagar extra. De ska få en ny RS-vaccinspruta den 18 dec, så efter det så tar vi tåget direkt från Umeå. Jag hoppas det blir bra. Sist gick tågresan hyfsat okej. Denna gång måste jag ha mer grejer med då Stefan kommer upp först 22 på kvällen. Men en stor ryggsäck ordnar det sig. Händerna måste vara fria för att bära bebisar. Men ser fram emot julen mer nu.
 
Idag åkte advetsljusen fram. Imorgon tänds dem och julgardinerna åker upp. Sen dammsuger vi nog av golven och kanske vaskar oxå. Sen är det jul här i vårt hus. Granen klär vi lite närmare jul, men inte dagen innan som traditionen egentligen är hos oss, eftersom vi då inte är hemma. Men kanske mer mot andra advent eller så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0