Mors dag...

Idag är det mors dag. Ett jippo som gör att man kommer ihåg sin mamma lite extra mycket denna dag. En dag där man är extra tacksam för sin mamma och allt det hon gör och har gjort för en. Jag skänker en stor varm tanke till min egen mamma. Min mamma som alltid finns där med stöttning och goda råd, även när jag egenligen inte vill lyssna. Jag lovar dig mamma, att jag alltid tar till mig det du säger och försöker leva efter hur du uppfostrat mig och efter de råd du ger mig. Nu räcker det med hyllningar till min mamma. Hon vet hur mycket jag älskar henne och uppskattar henne.

Apropå min mor, så kommer hon och min syster hit på torsdag. Jag längtar! Ska bli superskoj att de kommer och hälsar på och får uppleva min fina trädgård såhär på våren/försommaren. Jag ser fram emot deras besök.

Är väldigt glad idag. Mina nya kostvanor fungerar alldeles utmärkt. Trivs väldigt bra med maten och det är god mat jag äter. Idag till exempel så kokade jag en supergod fisksoppa på Stefans norgefiskade torsk, sedan lax och räkor. Jag hade även i lök, purjolök, vitlök, fänkål och stjälkselleri. Hade i vitt vin och grädde, min egen gräslök från trädgården fick åka i soppan också. Supergott! Tänk att man lagar det så sällan, men det är så gott!

När det gäller min nya livsstil så har jag söndag som "den stora vägardagen". Kan glatt meddela att jag gått ner 8 hg på en vecka. Så på två veckor har jag gått ner nästan 5 kg. Jag är glad - och sjukt peppad att fortsätta.

Idag tog vi även en sväng förbi Stefans mor, får uppvakta de mödrar vi har i närheten. Stefans moster fick sig några blommor från vår trädgård - han har ju varit mycket där som liten och som stor. Kändes som en passande dag att visa uppskattning till henne. Stefans mamma fick en ros i en kruka. Kändes fint.

Igår var det en trevlig samvaro hos Stefans kusin med flickvän. Deras nya lägenhet är superfin och Towe är sjukt duktig att inreda och har det så mysigt hemma. Lite avis är jag, för jag skulle oxå vilja kunna pyssla och ha ideér för att göra det fint. Men jag har som inte intresset. Tyvärr.

Jag hade ju beställt kläder från bonprix.se. Något linne, toppar och två strandklänningar. Alla kläder passade fint, och jag känner mig fin i kläderna, vilket är roligt. Kommer garanterat att beställa där ifrån fler gånger.

Det är ibland ganska skönt med ett regning och mulet väder, för då kan jag med gott samvete krypa ner i soffan under en filt och bara läsa en bok. Det är precis det jag har gjort idag, och kommer fortsätta göra nu ikväll. Mys på hög nivå.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack hjärtat för alla fina ord. Kram Mamma

2011-05-29 @ 21:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0