Fredag.

En trött fredag idag. Fick jobba kortdag, ännu kortare dag än schemat. Helt underbart. Tack kollegor! =)

Lunchen var currykycklinggryta med grönsaker och sparris, blev supermätt och fick lämna lite kyckling. Ovanligt att denna tjej lämnar mat! Är glad och imponerad av mig själv! Gilla gilla gilla!! Det betyder att jag äter bra mat som jag blir mätt av. Var inte heller hungrig till mellanmål som jag brukar, så då skippade jag det. Dock började hungern skrika där vid halv sex, så då åt jag lite ost och en skinkskiva. Så nu är jag bara småhungrig och inväntar dagens mat som är på grillen! Så sugen! På menyn idag står: egenmarinerad fläskytterfilé, ostfyllda spetspaprikor, vitlökstomat, egenmarinerade champinjoner, grillad lök och sallad med fetaost, såklart även sås - chilibea! Får se om det åker en klick vitlökssmör på köttet sen. Kan behöva lite fett efter alla grönsaker... ;) Längtar!

Längtar även efter morgondagen!! Imorgon blir det besök på pradisbadets SPA i Örnsköldsvik med bästa Towe, Kent och såklart Stefan. Har bokat en helkropps afrikans massage åt mig och Towe, Stefan får en halvkropp, Kent vill njuta i bubbelpoolen istället. Jag längtar som sjutton efter aufgusserna = bastusittningar. Helt underbart skönt! Mina tankar går dock till maten - hur ska det gå? Kan som inte ta med egen lunch, men jag får helt enkelt be dem skippa kolhydrater, det ska nog gå. Tar även med mig ost och salami som jag får ha i omklädningsrummet och gå och knapra i mig och det skriker i magen. Men oftast dricker man så mkt vatten där att man inte hinner bli så hungrig.

Nej, nu börjar jag bli superhungrig. Hoppas det är klart snart. Allt ligger på grillen nu och gosar till sig. Blir sodavatten istället för vin idag, vill inte börja första veckans LCHF med alkohol. Det tar vi på Grunkor och Mojänger istället den 4 juni. Då ska jag dricka vin för det är jag värd! =) Längtar oxå lite till söndag, för att se om det hänt något med vikten. Men kommer kämpa på vidare med detta hur som helst - för just nu får jag superbra! Förutom lite huvudvärk och metallsmak i munnen så mår jag toppen. Känner mig lyckligare än på länge, det känns som om jag har tagit ett steg i rätt riktning i livet nu. Bara att köra på!

Önskar alla en superfin fredag. För det kommer jag att ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0