11 år tillsammans.

Igår, den 30 maj 2011 har jag och min sambo varit tillsammans i 11 år. Så idag blir det 11 år och 1 dag tillsammans. Det är ganska fränt när man tänker på det. Att man när man är 15-16 år träffar mannen i sitt liv. Ja, jag vågar börja kalla honom det nu. Även om vi just vågat visa vår relation öppet och våga erkänna att vi faktiskt kilar stadigt... ;)

Vi "firade" vår speciella dag genom att jag jobbade till 20.04 och plockade upp honom i Vindeln där han lämnat min käre bil till Fredrik för lite reparation. Sedan kom vi hem och vi satte igång att... städa! Fönster skulle putsas - herregud vad vi har fönster nu jämfört med förr!, dammsugning skulle göras och annat småplock fixas. Så romantiska är vi. Men vi kan ju inte låtsas att vi är nykära längre... ;) Men då kan jag slappna av och känna att jag trivs ännu mer i mitt hem, när det är rent och snyggt.

Idag har det blivit massage av Gumman Tö. Hon är duktig Ulrika att massera, och det är skönt. Hade en låsning i ryggen som hon fick ut, och det är ju bra. Nu går man in i ledighet med bra rygg. För imorgon jobbar jag en kortdag, sen är det hela 5 dagars ledigt. Behövs att vila upp sig såhär inför semestern... ;) Semester får jag vecka 28. Längtar efter 4 veckors ledighet. Ska bli skönt. Även om jag älskar mitt jobb, så är det skönt att bara göra ingenting.

Har en toalett till att städa ikväll, ett kök att röja, ett golv att vaska, en tvätt att vika in. Sen tror jag att jag är i mål för denna gång. Sen får jag ta kväll, så att jag imorgon bara kan njuta av dagen och invänta mitt kära besök från norr. Jag längtar. Är glad att de kommer en hel dag före det var sagt! Är värt så mycket - tiden tillsammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0