Värmebölja.

Det är verkligen kokhett ute dessa dagar. Jag klagar verkligen inte utan är superglad. Älskar värmen -MEN jag tror tyvärr det är enda värmen vi får i sommar. Snart kommer nog regnet som stannar resten av sommaren ska ni se. Så passa på att njuta av solen... Lite negativ? Nej, bara realist.

Imorgon är det lite städning på schemat innan biodags med sambon. Första gången jag går på bio utan att äta popcorn eller något annat snacks. Hur ska detta gå? Jag tror det går bra, bara se till att vara mätt innan och ta med mig bubbelvatten!

Cykelfest på lördag sen då. Vi ska stå för huvudrätten... Tips någon? Antingen ska det ta 10 minuter att laga eller så kan det stå och puttra i 2 timmar... Det blir skitlätt, eller hur?! Men ser framemot det, men hoppas att vi inte måste cykla alltför långt... Min kondition är kass och förmågan att cykla långt är väldigt liten. Men jag hoppas på en supertrevlig kväll, och ska försöka äta så lite kolhydrater som det bara går med tanke på att jag inte kan påverka förrätt eller efterrätt. Tur i oturen att jag kan påverka varmrätten som mättar mest...

Värmen gör mig dock trött, vilade på eftermiddagen innan jag lagade middag. Idag gjorde jag en kassler- och ostsallad. Passande i hettan. Sen lite småplock så allt inte är kvar imorgon. Mest dammsuga och så.

Men snart är denna arbetsvecka över, den gick superfort! Men kan bero på att vi var lediga i måndags?!  Barnen är så söta där de springer omkring i blöja eller trosor eller kalsonger i värmen. Inomhus alltså, vi vill inte bränna de små liven. Älskar mitt jobb, helst dagar som dessa när man bara vill vara ute. Men mitt på dagen  är det inne som gäller, dels sover barnen och de som är vakna bränns sönder annars.

Nej, hade visst inget intressant att berätta idag heller. Sånt som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0