Life is Beautiful!

Måste bara börja med att berätta vilken superrolig gårdag jag hade! Cykelfesten var riktigt bra måste jag säga! Allt var välorganiserat, härliga nya människor som vi fick träffa och det var inte ens jobbigt att cykla!! Helt sagolik dag! Strålande väder oxå! Det började med en dag inne i huset där allting förbereddes och allt piffades till in i minsta detalj. Sedan när allt, och då menar jag verligen allt, var klart så la jag mig ute i solen och åt lunch och njöt. Det blev kasslersallad, svalt och gott en så varm dag. Sedan försökte jag ligga och pressa i solen, men det var svettigt. En timme klarade jag det. Sen var det dags att göra färdigt mig, huset var i toptrim, dags för Agnes. Dags för ett svalkande bad. Sagolikt! Älskar mitt badkar! Det kommer till användning både när man fryser och svettas! Sen lite iordningfix av mig så jag fick se snygg ut. Kände mig jättefin och hade på mig min nya top från Bonprix.se. Kl. 15 öppnades första kuvertet - vi skulle cykla till bygdegården för vidare transport! Phu, var det första jag tänkte. Jag hade lite ångest för att behöva cykla typ mot långviken eller nåt, min kondition är inte den bästa. Nu var det bara rulla nerför backen och sen hoppa in i en bil som körde oss till Yttre långviken. Tack för att jag slapp cykla dit! Förrätten blev västerbottenostpaj med romröra. Supergott! Självklart valde jag bort pajskalet och smakade bara lite på det. Perfekt förrätt där jag kunde njuta! Trevlig samvaro och härlig utsikt över Tavelsjön innan bilen hämtade oss kl. 17. Sen bara att cykla hem från bygdegården! Och jag orkade cykla uppför hela matboabacken! Fick hjälp av Mats som puttade på på slutet, MEN det hade inte behövts!  Tack ändå Mats. Det var skönt med lite putthjälp på slutet. Jag är superglad över att jag orkade! Snabbt hem och fixa det sista innan gästerna kom. Spolade upp kallt vatten med is, vet hur törstig man är efter att ha cyklat! Fördrinken fixades - muosserande vin med jordgubbe. Sedan var det bara att vänta - allt var förberett in i minsta detalj. Stefan hade till och med slagit på AC:n inne så gästerna skulle få svalka av sig. 2 supertrevliga par dök upp och jag hade det supertrevligt! Maten - dubbelmarinerad fläskfilé, hemmagjord potatissallad på färskpotatis, sallad, tzatziki var menyn. Jag hoppade givetvis över potatissalladen. Dryck till var ett kallt vitt vin som hette Notting hill! Passade superbra till! Bjöd även på kall öl eller rött vin. Gästerna fick välja och det var tur man hade för olika smaker. Tiden gick fort och det var dags för gästerna att cykla mot sitt eget hem för att förbereda efterrätten. Vi öppnade vårat kuvert och insåg att vi skulle till Mattias och Lina! Haha, superroligt ju!! När vi kom dit så dök även Linas syster Maria upp med sin man Tom. Världen är liten! En supertrevlig efterrätt och gott att dricka till! Det bjöds på glass- och gräddbomb med maränger, färska jordgubbar på sidan och sen hade de även päron och persikohalvor med after eight. Jag smakade lite av glassbomben, och sen så blev det några jordgubbar. Gott gott. Kl. 21.30 styrde vi kosan mot Sundlindska för efterfest. Jag råkade ramla med cykeln på gruset, lite lätt, och skrapade upp knät. Men det är sånt som händer... På sundlinska fanns ett Liveband som spelade och vi bjöds på fördrink. Dansade och pratade resten av kvällen och hade superkul! Bra initiativ att ordna cykelfest måste jag säga! Efterfest hos Mattias på vägen hem. Cyklade sen hela vägen hem. Tror att jag måste börja cykla mer - det var ju roligt! En seg dag idag - men det är det värt. Blev några glas vin igår, men det var gott. Lyckades hålla mig hyfsat till LCHF och det känns bra.

Oj vad lång beskrivning det där blev. Jaja, den som är intresserad får läsa...

Måste bara dela med mig av min lycka såhär på slutet! Jag har gått ner i vikt igen! 1,7 kg på en vecka! Hur är det möjligt egentligen? Sagolikt! Superglad! Vägde mig i morse och jag hade gått ner 2 hg till från igår då jag gått ner 1 ½ kg. Måste snart fira genom att shoppa kläder! Me like! Provade en gammal jeanskjol och ett par trekvarstjeans som jag inte kunnat ha på ca 3 år - de gled på och jag kunde stänga dem!! Överlycklig!! Bara fortsätta resan känner jag. Sjukt motiverad! Tack återigen kusin Karin för att du hjälpte mig att hitt den rätta vägen för mig. Trivs väldigt bra med min kost och jag känner inte att jag behöver göra några stora uppoffringar. Helt toppen!

Nu ska jag fortsätta denna superhärliga söndag med att läsa lite bok, vila upp mig inför en ny arbetsvecka. För imorgon blir det Leos Lekland med alla barn på jobbet - det kommer bli en superkul dag! Men jag brukar vara ganska trött på kvällen sen... Men det är det värt! Ser fram emot morgondagen!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Härligt när hela det långa inlägget bara osar av positivitet! Man blir ju uppåt av att läsa det!

Härligt!! :)

2011-06-12 @ 21:56:39
Postat av: Karin

Vilken rolig grej med cykelfesten!! :-)Hur kommer man på att göra ngt sånt? Vad roligt att du mår så bra. I morgon kommer en vän från gve hit, hon har testat LCHF ett kort tag och tyckte att det var ok, men tyckte att det blev lite krångligt att göra olika maträtter och sånt. Denna vecka behöver hon inte tänka på det och jag ska försöka få henne inspirerad igen. Känner mig lite som en missionspastor ;-) HAHA. KRAM.

2011-06-12 @ 22:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0