Snart juli...

För mig går dagarna, veckorna och månaderna väldigt fort. Jag förstår inte att vi snart är inne i juli! Börjar bli dags för semester snart känns det som, för jag är riktigt trött idag. Huvudet och kroppen ville inte riktigt hänga med idag på jobbet. Men på något sätt gick det bra och jag kom hem och somnade fortare än jag hann lägga huvudet på kudden. Sov cirka en timme innan Stefan ko och och sa att han skulle fixa middagen. Det blev grillat idag - supergott! Gav mig lite ny energi hoppas jag, så att jag i alla fall orkat sitta i soffan och glo på tv... Det blir inga världsproblem lösta idag i alla fall. Kanske imorgon.

Imorgon blir det bio med hjärtat. Transformers ska vi försöka oss på. Det blir nog bra. Mysigt att göra något mitt i veckan, den går lite fortare då.

Igår var vi bjudna till förskolan Glader och åt middag och fick titta på deras fina lokaler. Supermysigt! Anna och Monia har gjort det bra. Verkligen fint och barnasnpassat. Men middagen då - det bestod av en exotisk "planka" med potatisgratäng och bröd. "Plankan" innehöll rostbiff, kalkon och massa olika frukter och några salladsblad... Jag gjorde mitt bästa - åt köttet, lite frukt och salladen, och lite färskost. Inte supermätt, men försökte dricka mycket loka. Men när efterrätten kom var jag såld. Jordgubbscheesecake. Jag kunde tyvärr inte stå emot för jag var fortfarande hungrig. Jag tog en liten bit. Det var supergott. Jag ångrar inget, eller... Ja... Jag hade ju gärna önskat att jag kunnat stå emot, men världen kan inte gå under för det. Jag fortsätter kämpa trots sockerintaget igår. Idag har dock allt smakat sött som jag ätit... Hmm.. Mysko... Undrar om sockret gick rakt ut i blodet. ;) Idag var en ny dag, och denna dag har gått superbra. Dock inte varit hungrig idag. Frukost åt jag en liten liten bit lax, lunch blev lite grillad kyckling men lämnade det mesta. Dock middagen slank ner - grillat kött, beasås, sparris, tomat, champinjoner, vitlökssmör. Så nu är jag mätt och nöjd.

Helt underbart med solen förresten! Att kunna vara ute och njuta hela dagen nästan! Men den tröttar tydligen ut en eftersom jag är helt utslut... Hoppas på mer sol imorgon och värme. Jag jobbar kortdag och skulle önska att jag kunde sjunka ner i solstolen med en bok efter jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0