Nationaldagen

En solig dag med lätt bris. Det har varit underbart. Dagen har tillbringats i solstolen på gården läsandes en bok. Kunde inte ha gjort annat för att ladda batterierna inför en ny arbetsvecka. Skönt. Målat både tånaglar och fingernaglar, ville känna mig fin! Tvättat kläder och hängt de på tork ute – det är härligt! Det doftar så gott också. Dock har jag fått halsont, har funnits några dagar. Inte så kul, men jag klunkar te såhär på kvällskvisten för att försöka mota Olle i grind.

I helgen har vi varit i Överklinten på tillställning. Det var som vanligt supertrevligt. Mycket folk, trevlig folk! God mat och god dryck. Det har blivit en supertrevlig tradition som återkommer år efter år. Det hölls ett fint tal oxå och mina goda vänner Peter och Teresa förlovade sig! Grattis till er!

Mamma och syrran har även varit på besök. Det är alltid lika trevligt. Torsdagen ägnades åt att olja in utemöbler och städa bron, sedan tog vi en prommis innan vi grillade middag. Gott och trevligt. På fredag var det operation stan som gällde och vi sprang i affärer från 10.30 till 17.30. Mycket shopping från min mors och systers sida blev det - ja även lite från min oxå såklart. Sedan for vi till morbror Rolle och fick middag – grillat = gott! Supergod kycklingfilé, verkligen! En trevlig kväll i släktens sällskap innan vi begav oss hem för filmtittande. Lördagen blev det lite mys innan vi alla packade ihop oss och for åt olika håll. De drog till Haparandra och vi som sagt till Överklinten.

Efter denna långhelg borde man vara utvilad och redo för att jobba de sista veckorna innan semestern – men själv är jag förkyld. Tack för det. Men jag orkar nog med en fyra dagars arbetsvecka innan helg. Det måste jag göra... ;) Vi har även grillkväll på jobbet med föräldrar och barn på onsdag - det ser jag fram emot! Det brukar vara toppentrevligt och uppskattat!

Hur går det för mig med kosten då? Jotack, alldeles utmärkt. Ätit lite lite pannacotta i helgen hos morbror, och drack några glas vin i överklinten, men annars går det bara fint! Mycket kött, såser och sallad blir det - men vet ni - det är smaskigt! =) När mamma kom fyllde de upp fiskförråden och så fick jag en suovas, torrkött och en renkorv. Man tackar! Ska avnjutas med andakt, jag lovar! Känner ett rejält sug efter mer träning nu, men ont i halsen gör att jag avvaktar och tar endast promander.

Nu så här på söndags, errhm - måndagskvällen, så ska jag krypa ner i soffan och glo lite tv innan sängdags. Självklart är det min öppningsdag imorgon - men det betyder i och för sig kort dag, slutar 13. Hoppas på en solig dag så jag får njuta lite på gården efter jobbet.

Ha en fortsatt trevlig nationaldag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0