Midsommarhelgen

Jag börjar väl med denna klassiska rubrik som alla andra gjort denna helg. Varför försöka att kämpa för att vara annorlunda när jag vet med mig att jag är allt annat än det. Jag ville som liten inte vara som alla andra, men nu har jag insett att jag bara är mig själv, och som mig själv så är jag ganska mycket som alla andra. Men jag är ändå unik på mitt sätt. Det räcker för tillfället.

Men midsommaren då, hur var den? För mig var det alldeles toppen! En underbart rolig och trevlig midsommar med det bästa sällskapet - familjen och goda vänner. Jag höll mig relativt till LCHF och tjatade visst ganska mycket om det till andra direkt de råkade ta en macka eller en potatis. Förlåt mig. Alla väljer det de ska äta, jag ska inte predika för någon. Däremot hjälper jag gärna genom att svara på frågor, men jag vill inte tjata. Denna kost funkar på mig - det räcker. Så från och med nu ska jag skärpa mig.

Åter till midsommar. Det började runt 12 när jag förberedde sill-lunchen och mig själv. Stefan var och hjälpte till hos sin moster för att ordna med bord och stolar i carporten - det förutspåddes regn och det stämde. Klockan 14 var det dags för sill-lunch och jag hade med mig sill, lax, räkor, ägg, romröra, gräslöksröra, jordgubbar och vispad grädde. Vitt vin och nubbe dracks till detta. Trevlig sällskap och många sånger runt långbordet. Där satt vi nog till framåt 19 på kvällen då värdparet och deras jämnåriga började bli sugen på middag. Då flyttade vi ungdomar oss hem till mig och Stefan där vi grillade middag och hade allmänt trevligt. Superroligt med de allra finaste vännerna. Sedan fortsatte gemenskapen hos en vän resten av kvällen/natten. En väldigt trevlig midsommar med andra ord! Dagen efter så kom gänget hem och hämtade upp mig och så fortsatte vi väcka Tavelsjös ungdomar innan vi tog några bilar ner till stan för lunch. Jag åt en Low Carb-hamburgare på Max. Helt okej faktiskt. Det var hamburgare i salladsblad. Kändes roligt att kunna hänga på kompisarna på grillen. Sedan åkte vi hemåt och vilade och framåt middagstid var de hos oss igen och vi grillade. Finns inte bättre mat känns det som. Älskar grillat! Och det går att variera så mycket. Igår blev det kotlett, champinjoner och sallad, de andra åt pommes.

Jag har varit ganska duktig med kosten tycker jag, men denna vecka stod vikten still. Men jag mår ändå bra, har ju inte gått upp flera kilo i alla fall. Bara att fortsätta kämpa och ge det tid. Jag mår bättre och känner mig smalare. På midsommarafton hade jag på mig en jeanskjol jag inte fått över rumpan på många år. Det är riktigt roligt. Väldigt uppskattat är det oxå med alla komplimanger jag får. Fortsätt med det. ;)

Lite sugen på godis är jag idag. Men jag vägrar i sten. Det är 8 månader utan godis nu, så jag tänker absolut inte förstöra detta vinnande koncept för att jag är sugen. Ingen godis än på ett tag. Jag har inte bestämt mig när och om jag kommer äta godis igen... men verkligen inte just nu.

Idag har varit en mysdag. Röjt lite här hemma efter helgens bravader. Kollat lite film och läst en bok. Blev sill-lunch idag igen. Oslagbart på sommaren! Riktigt gott. Borde kanske började fundera på middag. Det ordnar sig. Vi har kassler i kylen, kan bli något smarrigt av det. Nu en mysig söndagskväll och ladda batterierna inför näst sista arbetsveckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0