Löneförhöjning och sovmorgon

Idag har varit en bra dag. Det började med en lång sovmorgon. Skulle egentligen börja 9.00 men kollegorna behövde mig inte förrän 13.00. Så det var riktigt toppen att bara få en lång och härlig förmiddag hemma. Sandra, Stefans syster, kom och hälsa på en sväng innan jag var tvungen att sätta mig i bilen och köra mot jobbet. En härlig dag med lite barn så efter mellis tog vi en promenad i ca 1 timme. Motion till mig - för barnen satt i vagn. Tack så mycket.

När jag kom hem så tänkte jag steka lite chorizo och fläsk, men medan jag rotade bland maten så kom jag hpå att göra en korvgryta! Slänge i lite plommontomater, färska champinjoner, paprika,lök och grädde. Även chorizo och lite vindelrökt fläsk fanns i oxå. Smaskigt värre måste jag säga! Serverade med sallad. Lika glad varje dag när jag inte saknar kolhydreter - typ potatis, ris eller pasta. För mig brukar det vara viktigt till mat - men jag saknar det inte ens nu. Inte alls - och det är så himla skönt! Trivs bra med kosten, har jag tjatat om jämt men jag är så himla glad och mår så himla bra av det. Jag lever och mår bra, riktigt bra just nu!

Öppnade även ett kuvert på jobbet idag som chefen kommit med medan jag hade sovmorgon. Det var löneförhöjning! Tack så mycket säger jag, 1000 kr till varje månad. Eller, ja... Skatten ska ju betalas men det är det värt! Så kanske 700 kr varje månad mer i fickan. Det säger jag inte nej till!

Så denna dag har varit superbra! Känner mig glad och peppad av livet! Imorgon jobb igen med våra härliga barn! Älskar mitt jobb! Älskar när vi får vara ute!

Imoegon har vi även bokat bio - jag, Stefan och Sandra. Vi ska se Pirates of the Caribbian. Hoppas det går lika bra som förra gången att inte äta ngt till... Men kanske borde köpa med lite nötter så man har något att tugga på... Vi får se... =)

Snart är det tv för mig, det är Hells Kitchen. Tycker om det programmet. Så det gillar vi. Efter det blir det nog sängen och läsa lite bok innan jag somnar. Längtar nästan tills det är dags... gäääsp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0