Långhelg.

Nu är det långhelg för många i Sverige och även jag har tagit mig ledigt på fredag för att kunna njuta av många dagar ledigt. Behöver,som jag skrev i förra inlägget, vila upp mig inför semestern som är om drygt 5 veckor... ;)

Idag har jag kört på i högt tempo ända sen 5 imorse. Jobbat, storhandlat, lagat middag, klippt gräs, städat lite till för att få det sista undan innan besöket och annat smått och gott. Nu har jag precis landat i soffan för att ta kväll och invänta mina kära gäster.

Klippt gräset ja... Jag trodde jag tålde nyklippt gräs, men tjii fick jag... Kli i ögonen och nysningar och snorig näsa. Det är bara att knapra allergimedicin, men nästa gång får jag ta det innan. Men det är roligt att klippa gräs på något sätt, man ser resultat och det tycker jag om. Att det syns någon skillnad.

Vad händer denna långhelg för mig då? Imorgon blir det bara mys med storfrämmandet hoppas jag. Inte alltför avancerade konster... Sen blir det nog in till staden på fredag, syrran måste få tillgodose shoppingnerven. =) Lördag blir det överklinten och lite partaj med goda vänner, söndag och mångar hoppas jag på vila. Det var planerna i grova drag, det låter inte alltför pjåkigt hoppas jag?!

Självklart fortsätter jag resan med LCHF-kosten. Det känns som om det fungerar bara finemang. Mår riktigt bra och saknar inte något alls ännu. Det känns skönt. 2 ½ vecka har jag "kämpat" med detta och det känns inte som att jag kämpar alls just nu, det känns bara naturligt. Idag blev det hemburgare med bacon och ost på oopsiebröd, fetaostcreme, sallad, lök, tomat och coleslaw till. Var helt okej gott, men skippade brödet på slutet. Är inte så förtjust i det, är inte förtjust i bröd över huvud taget egentligen då... ;)

Nu blir det att fortsätta mysa i soffan och invänta mina kära. Läntar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0