Jag är en glad klant...

Jag börjar nog med att berätta varför jag är glad. 

Jag har gått ner i vikt denna vecka med! -0,7 kg! Totalt so far 7,2 kg på 5 veckor. Återigen TACK kusin för att du visade mig vägen som jag kan vandra - och vandra lycklig och motiverad!

När det gäller vandra dock... Stukade foten igår. Det är det klantiga som du kanske räknat ut. Jag hade klackskor, druckit ngt glas vin, foten vek sig i trappan hos en vän. Klantigt? Japp! Håll koll på vars du sätter fötterna är mitt tips! Gjorde väldigt väldigt ont. Inget brutet känns det som, knappt svullet alls. Tack kära Towe som sprang hem och hämtade en linda till min fot och att du gjorde så fint jobb med att linda foten. Tack snälla Elina för att du glömt kryckorna. Och tack Stefan som sprang hem och hämtade sina kryckor som jag nu får ha. Idag kan jag knappt stödja på foten. Det gör riktigt ont. Men vila, lindad fot och högläge tror jag på. Inte är det lönt att åka in till något sjukhus för koll redan. Blir det inte bättre om några dagar får man väl ta och kolla upp det. Blir även spännande att se om jag kan stödja på foten imorgon. Blir svårt att jobba annars när man hoppar på kryckor och ska ha barn på höften.

Idag blir det inte många saker gjorda här hemma från min sida. Sitta i soffan och domdera och be om saker... Gör ont att gå i trappan så jag undviker nog det ett tag. Har allt jag behöver uppe -toalett, tv, dator, säng, böcker. Mat får sambon nog hämta åt mig.

Apropå det börjar det bli dags att ropa på honom nu. Behöver hjälp att linda om foten. Och börjar bli hungrig. Vatten mättar en stund, men inte så länge... Jag tänkte att han skulle få upprepa gårdagen - hjärtat kom med frukost på sängen. En omelett med ost och bacon. Supergott! Nu kurrar magen fint. Men idag får han servera det i soffan.

Jag hoppas att du får en bättre söndag än jag.

Kommentarer
Postat av: Karin

Ajsing med foten, hoppas att det ger med sig fort!



Oj vad du går ner i vikt!! Heja dej!

2011-06-19 @ 14:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0