Helgen är här!

Har helg nu! Eller egentligen har jag haft den länge, i typ 2 timmar. Men jag har pysslat med en del. Ville städa toaletterna - OM någon råkar ramla in här imorgon vill jag inte ha kaos och jättestökigt. Men jag ids och kan inte tokstäda. Är riktigt bra i foten nu (ja det gör lite ont, men jag behöver inte gå med krycka). Funderar att ta mig en powernap här snart så man orkar med midsommar. Allt är handlat i alla fall, så NU kör vi! Vinet på kylning, maten är handlad och humöret på topp! Förväntar mig toppenväder bara som förra året, men jag tror tyvärr vi kan fetglömma det...

Men det är faktiskt sommar igen. Jag längtar hela året och nu är det snart här! Semestern alltså! Jag vet att en del redan gått på semester, men jag tycker det är mysigt att jobba lite in i sommaren och sedan få njuta i mitten av juli... Nästa vecka blir det ganska körigt på jobbet, men sedan sista jobbarveckan - v.27, så har barnantalet trappats ner väsentligt. Så det blir en ganska lugna sista vecka, men det är vi väl värda? Städa kan man ju i och för sig alltid roa sig med om man får långtråkigt.

Städning är inte min hobby direkt. MEN det har blivit snäppet roligare sen vi köpte hus. Vi har som fått plats för alla sakerna och det är skönt när det inte är för rörigt. Självklart hamnar lite papper här och där, men oftast går det mycket lättare att städa här. Fördel - tvättstuga som man kan stänga dörren till, diskmaskin man kan sätta smutsig disk i, förråd man kan slänga in saker i och stänga dörr till... Magiskt! Och inte haft det förr.

Jag försökte våga mig på att klippa lite gräs, det gick ganska bra faktiskt, men sen ville gräsklipparen inte starta. Blev något vajsing tror jag, hoppas den inte gått sönder bara... Det vore tråkigt för den är inte ens ett år gammal...

Powenap var det. Absolut! Längtar tills imorgon. Maten, drycken, sällskapet... Vi ordnar nu en KANON midsommar! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0