Firande av student!

Idag har det varit storfirande av sambons kusin Elina. Vacker tjej som nu får leta nya mål i livet. Mysigt fika och firande av studenten innan hon drog vidare på andra roligheter. Följde LCHF till punkt och pricka - de hade god plockmat som jag kunde äta. Toppen toppen. Trevlig samvaro med släkten med andra ord. Härlig torsdag och fint väder! Åt dock lite nötter nyss för jag var lite sugen och nu mår jag lite illa. Borde nog inte att tryckt nötterna... Typiskt...

Igår råkade jag försova mig för första gången på många år. Dagen blev helt kaos för mig! Kom en timme försent till jobbet, som tur var så var det lite bortfall på barnen så mina kollegor klarade sig. Phu...

Alltså, jag älskar mitt jobb! Barnen är så söta så jag vet inte vart jag ska ta vägen! Idag fick jag säkert 20 pussar på kinden av en pojke på 1 ½ år. Det är så charmigt så man dör! En annan pojke på 2 år ville inte riktigt somna, så efter en halvtimme i sängen tog jag upp honom i famnen och han somnade gott där på 2 minuter. Sötnos... Sånt värmer hjärtat. Jag har valt rätt jobb! Glad och överlycklig! Tur att man lyckas med något i livet någongång...

Ska köra lite crosstrainer nu, har ett sug att träna. Tur att vi fått låna Stefans mosters CT, undrar bara när hon kräver tillbaka den. Då måste vi bara köpa en egen! Det är min räddning många dagar när jag egentligen inte orkar...

Så tjing! Nu nalkas lite svettande. Sen bädden, ska upp kl. 5 imorgon. Men är superfredag - jobbar 6-12! Helt sagolikt! Långhelg med andra ord!

Kommentarer
Postat av: Karin

Vad underbart det låter att trivas så på sitt jobb!

2011-06-19 @ 14:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0