En trött tisdag.

Idag har jag en supertrött tisdag - som känns som en måndag. Var inte så trött på kvällen så när jag gick och la mig vid halv tolv så låg Stefan där och huttrade. Ingen feber, men han snorade och snörvlade och snarkade. Framåt två-snåret knoppade jag in men vaknade några gånger under natten då min käre sambo gick på toa. Klockan fyra vaknade jag av en superhet karl som låg bakom mig.... Jag menar då inte snygg-het, tyvärr, utan feberhet. Han var varm... Slut på sömn för mig, jag svettades där jag låg bredvid honom och det kändes inte lönt att somna om då jag skulle upp klockan fem och om jag somnade skulle jag bara försova mig. Så jag läste lite bok innan det var uppstigning. Gick förvånansvärt bra på jobbet, var pigg och glad. Har inte somnat än heller, bra jobbat! ;) Låg ute i solstolen en timme efter jobbet innan molnen kom. En tvätt hann jag med idag oxå. Även middagslagning.

Detta med LCHF är inte så svårt tycker jag, om jag nu gör rätt vill säga... Blev stekt suovas, renkorv, stekt lök, sparris och squash till middag. Mätt och belåten är jag, och fyller på med vatten hela tiden eftersom det var ganska salt suovas (ingen pik kära far, jag älskar salt suovas). Det är bra att jag drickar mycket vatten för då blir jag inte hungrig på kvällen. Jag känner inget som helst sötsug. Aldrig nånsin hittills. Blir sällan hungrig till mellanmål eller på kvällen men om jag råkar bli det så tar jag en finncrisp med skinka och en kopp te. Det kan vara det jag längtar efter ibland - en finncrisp med skinka. Det känns helt okej att äta två tillm tre finncrisp i veckan. Saktar det ner min viktminskning helt och hållet så får jag ta det.

Som jag skrev igår så stod vågen still denna vecka. Men jag känner mig inte jättenere för det, vilket känns skönt. Jag vet ju att jag ätit nästan rätt, förutom några teskedar pannacotta hos morbror. Var ju sen även på partaj i Överklinten så där slank det ner vin, även om kosten var rätt. Så jag har förståelse för att viktminskningen stannade. Sen har det inte blivit så mycket tränande då jag känt mig lite förkyld och ont i halsen. Får ta nya tag när halsen känns bätte, vilket jag hoppas är snart. Jag ska banne mig gå ner i vikt och slippa må dåligt öve rhur jag ser ut! Jag ska fixa det! Hjälp mig bara lite, snälla hjälp mig. Vad kan jag göra mer? Vad är nästa steg?

Solen gör mig superglad! Lycklig när det är varmt ute och solen lyser. Imorgon är det grillkväll på jobbet och jag hoppas vädret håller i sig. Är supermysigt om vi kan äta ute i solen. Förbereder mig för en lång dag på jobbet, kan bli tolvtimmarspass... Börjar 9 på morgonen.

Nu blir det snart att krypa ner under täcket. Kroppen, eller snarare huvudet, börjar sägar ifrån att det är redo för vila nu. Jag kommer lyda, efter Hells Kitchen.
 


Kommentarer
Postat av: Veronica

Du vet att första kilona är ju vätska som försvinner ur kroppen? Det skulle inte ens vara hälsosamt att tappa 4 kg i veckan så ta det med ro. :-) Som Karin skrev till mig, man kan ju mäta sig, det kan ha försvunnit centimetrar även om vågen står stilla. Själv sitter jag med inflammation för tredje veckan och har inte tränat något. Sväller upp direkt för jag slarvar mer med kosten när jag inte tränar, det går som hand i hand. Känns väl "mer fel" att äta fem ostmackor efter ett pass på gymmet.

2011-06-07 @ 22:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0