Bättre i foten

Foten mår bättre idag. Med hjälp av krycka kan jag gå lite på den. Den är lite svullen vid yttre fotknölen. Men värker inte så farligt. Har den i högläge för tillfället. Haft den lindad hela dagen på jobbet men ville lossa lite på det när jag kom hem... Men jag klarade av att jobba i alla fall. Men mina kollegor fick väl dra ett lite tyngre lass, men jag gjorde mitt allra, allra bästa... De söta barnen har varit fundersamma varför jag går på kryckor men på slutet så kom de och pekade på dem och sa: Agnes... =) Japp, de fattade... Sen pekade de på min fot och sa: Aj aj?!... Hihi, sötingar!

Annars så händer det inte så mkt för mig. Funderingar inför midsommar är här. Vars blir det i år? Ingen riktig plan vad jag förstår. Jag tänkte osm nödplan att vi ju kan vara hos oss, vi har stort både inne och ute... MEN - foten!! Jag orkar verkligen inte behöva städa både före och efter kalasandet. Jag kan ju knappt gå ordenligt. Jag hoppas vi hittar på ngt annat bra. Men mkt gott att äta kan jag med LCHF. Till lunch blir det sill, lax, ägg, räkor, majonäs. Säkert ngn jordgubbe och grädde slinker ner. Tilll middag brukar vi grilla - och det kan ju variera i det oändliga utan potatis så det blir toppenbra! Rött vin har jag så det blir drycken.

När jag tänker på mat så måste jag tipsa! Gjorde Meatza igår, pizza på köttfärsbotten. Så sjukt gott!! Det rekommenderar jag varmt! Hemmagjord tomatsås - så då vet jag vad det är i den, supergott! Jag hade på ost, kassler, räkor, champinjoner, lök, tomat, mozarellaost. Och botten gjord på enbart saltad köttfärs. LCHF I like!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0