Män som hatar kvinnor....

God kväll

Kom nyss hem från ett biobesök. Såg filmen: Män som hatar kvinnor.

Recension: Efter att ha läst boken så kändes vissa skådespelares tolkningar i filmen inte riktigt passande. Men det är bara mitt intryck. Filmen var bra, inte superbra, men helt okej och väl värd pengarna. Jag tror att de som ej läst boken uppskattade filmen mer. Verkade så på min sambo som tyckte filmen var bra. Se den! Men var beredd på vissa skillnader med boken.

Upptäckte sen till min skräck när jag skulle shoppa strumpbyxor på Åhlens så gav mitt visakort för första gången ett 'medges ej'-meddelande! Fick panik. Som tur var så hade jag karlen med mig som fick pröjsa. Gick sen till en bankomat och det visade sig att jag endast hade 45 kr på mitt konto!! Panik!! Lönen skulle ha kommit i fredags. Kontonumret behövde jag inte ge enligt chefen för det skulle Vännäs Kommun hitta ändå.  Aj aj. Ångest hela filmen. Kom hem och kollade upp lönespecen, gick in på banken. Lönen hade kommit, men på mitt sparkonto! Puh. Utandning. Måste bara säga till dem att sätta in lönen på rätt konto. Har aldrig någonsin inte kunnat betala när jag handlat förr. Läskigt.

Ska uppdatera er på min träningsfront.

Har promenerat varje morgon innan jobbet sen förra veckan. Har inte smitit en dag sen jag satte igång (har inte hållt på alltför många dagar, men är ändå peppad). Jag vaknar faktiskt ungefär en timme innan jag behöver så att jag inte ska försova mig till promenaden. Söndagen promenerade jag faktiskt inte, tråkigt nog. Men var trött. Tycker all dans på lördagskvällen fick stå för söndagens motion. Jag kollade ju vasaloppet! Det räcker väl?!

Just det. Lördags. Var jobbfest. Alltså, hur kul kan man ha egentligen?! Var helt enormt roligt! Drack väl några glas vin och något annat trevligt som bjöds runt. Men jag hade riktigt, riktigt roligt! Ser fram emot nästa gång. Snart, hoppas jag.

Nej, nu börjar klockan närma sig sent, och jag brukar sluta mina göngråblåblask vid denna tid, så man orkar upp kvart i sex för morgonpromenad. Men imorse var promenaden jobbig, det blåste som f*n och vinden och snön piskade i ansiktet. Men imorgon är det bara att köra på. Som tur är så kollar jag aldrig temperaturen elelr väderförhållandena innan jag gått ut, och när jag lix har gått ut är det lika att promenera, för då är jag vaken.

Nu, gonatt. Adjö och tack för att du läser.

Kommentarer
Postat av: Syster

Hurru! Gud vah grym du är!!! Älskar dig <3

2009-03-03 @ 12:55:05
Postat av: Marion

Kan du inte skicka över lite av din hurtighet till mig? ;)

2009-03-03 @ 18:51:36
URL: http://www.metrobloggen.se/enpersika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0