Nu ska julen ut...

Det är bloggskrivandet gick lite segt för min del märker jag. Men det kanske kommer mer när man väl kommer igång ordentligt. Ska väl skriva några rader om vad som händer i mitt liv...

Första dagen på mitt nya jobb... skulle bli i onsdags... På väg till jobbet så körde Agnes i diket och bilen voltade över. Den dagen tillbringade jag på sjukhus.... Sen pratade jag med min rektor och är hemma till på tisdag då min första dag blir istället. Får lite extra "semester"... Inget självvalt, det lovar jag. Bilen blir skrot dock... Tråkigt nog... Måste köpa en ny. Måste göra det snart, för vi måste ha två bilar för att ta oss till jobbet... Tyvärr säger jag, inge bra för miljön men jobbar man på två olika orter är det tyvärr nödvändigt... Hur jag mår kanske är en fråga som kommer upp? Jotack, det är bra... =) Åkte ambulans för att man tydligen ska det efter att ha voltat med bilen. Fick vara på akuten tills de röntgat mig och sett något när de röntgat hjärtat... Shit tänker jag. Men de var osäkra på vad det var och det kan lika bara ha varit hjärtat som slog. Men eftersom de itne var säkra ville de hålla mig kvar för ytterligare en röntgen dan efter. Sen kräktes jag oxå så de ville ha mig på observation för att se att jag inte har någon hjärnskakning. Kanske hade en lättare hjänskakning, de var inte hundra om det var det eller chocken som släppte... Men efter att ha röngat med kontrast ännu en gång senare på dagen så såg de att allt var bra med mig och eftersom jag ändå mådde så pass bra fick jag åka hem då istället för dagen efter. Jippi sa jag, sjukhus är inte mitt favoritställe... Dock tror jag att jag har kommit över lite av min spruträdsla... För fick endel nålar i onsdags och en del stick, men det gjorde ondare att ta av tejpen efter att  droppet togs bort... :P

Dock känns allt ganska bra, har fått veta att jag får jobba mer än det var sagt innan!! Skulle bara jobba 50 % i januari och sedan 80 % resten av terminen. Dock visar det sig att jag får jobba tis-fre till 14 feb och då gå upp i heltid!!! Underbart! Strålande! Helt fantastiskt roligt! =)

Igår hade vi en lite gathering... Träffades ett gäng vänner och drack lite och pratade, dansade och sjöng...=) Glömde singstar, men får ta det nästa gång. Var ruskigt trevligt! TACK! =)

Nu har jag städat ut en del av julen, resten får Stefan ta. Han smet ut med skotern, men det innebär inte att han inte måste hjälpa till... :P Gardinerna får hänga kvar en stund dock... Det gör inget... ;-)

Fyller i mer en annan dag vad som händer i mitt liv... Kanske på tisdag då jag jobbat första dagen och kan berätta hur det var... :P

Tuudels!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0