Tuesday...

Ja, fått förfrågningar om när jag ska uppdatera bloggen... Känner ingen press... =) Men nu är det dags.

Ett tag sen jag uppdaterade sist. Var det en torsdag? =)

Jaja.... Mitt liv i korthet sen dess då...

Hade magsjuka förrförra helgen. Roligt roligt... Har aldrig haft så mkt magsjuka sen jag började jobba... Fy vad det är äckligt... Feber och sånt kan man ta, men att kräkas det skulle jag helst skippa....

Förra måndagen var jag till läkaren. Han lyssnade på mitt hjärta och mina lungor. Allt låter bra... Jippi! Sen skulle han ge mig en remiss till en dietist oxå. Hoppas hon hör av sig snart, så man får hjälp. Har redan börjat jobba, men kan vara skönt att få mer puschning och stöd. Sen tog vi även prover... Tror det var dels mot struma, men fick en lapp hem idag om att alla prover ser normala ut. Så jag är väl frisk då. Bara lite tjockare än vanligt folk, men det ska jag väl försöka reda ut framöver.

Sen gick en arbetsvecka utan större bravader. Denna helg tillbringades i Gällivare. Sambons far fyllde 50 år så det var överraskningspartaj. Åkte upp fredag efter jobbet och kom hem söndag kväll... Hemresan var hemsk!!! Snöade som attans och oplogade vägar och SNÖRÖK så man såg inte ens bilen framför sig! Ruskigt jobbigt! Men att träffa familjen och kramas var värt hemska resan. Mormor och morfar blev också glad över "finbesöket" som mormor uttryckte det. Man känner sig så speciell då... Helst när hon satt och skröt hur stolt hon var över oss. Barn, barnbarn och flera gånger nämnde hon mamma coh pappas lyckade barn... :P Lite stolt själv faktiskt hur välartade vi alla har blivit i familjen Grape-Nutti. =) Men vi brås väl på våra enormt lyckade föräldrar. Kloka och med ett stort hjärta. =)

Snöskottningen när man kom hem var inte lika kul.... Kanske lägger ut lite bilder sen på plogvallen... Den var lika hög som upp till stefans höfter... Fy fy... Skotta i en timme efter en 6 timmars hemsk bilresa... Men så är uppfarten perfekt skottad nu... =)

Så nu är det att jobba på några dagar sen är det helg igen... :P Tänk att man ska ägna resten av livet att längta efter helger och semestrar... =) Lite tragiskt... Även om man trivs jättebra på jobbet så längtar man ändå efter helgen... Men det får man kanske... =)

I helgen är det ju alla hjärtans dag. Då har jag och karlen varit förlovade i 4 år... =) Inte gifta än tyvärr... Blev inte så... Senare kanske... Vi har ju bara kilat stadigt i 8 år och 9 månader. =) Men vi ska ut och äta på Oleary's med Kent och Towe... Ska bli toppenskoj och trevligt.... Och gott... =) En saftig köttbit och en fräsch sallad med et glas rött vin...  Kan nog inte bli bättre med så trevligt sällskap... =)

Bilköpandet går väl sådär... Blivit lite kär i en ford mondeo, sedan, silverfärgad... :P Ingen japanare här inte... =) Storebror försöker och försöker... Men lockas inte alltför hårt...  =P

Blev glatt överraskad när jag kom hem idag från jobbet, en av de få gånger Stefan hunnit hem före mig... Och maten var i princip färdig att serveras när jag kom! Snacka om lycklig! Goda hemmagjorda köttfärsbiffar med hemmagjord pepparsås... Mumma!

Nu dags för en skön vilopaus i soffan till "Halv åtta hos mig".

Då var det uppdaterat!

Krame li kram

Kommentarer
Postat av: syster

Som vi har längtat :P Hihi

2009-02-11 @ 08:35:09
URL: http://meahcimanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0