Morgonpromenader, vattengympa och livet...

Ja... Då kan vi hoppas att jag gått vidare i mitt liv och hittat en annan livsrytm och ett annat tänk... Det kommer ta tid, jag kommer falla dit ibland, men det kommer att gå!

Blev så ispirerad när jag pratade med mamma, hon promererar varje morgon... Lät jobbigt, men inser att det är skönt att slippa gå efter jobbet, då är det lätt att man var och varannan dag helt enkelt skiter i det. Tro mig, jag är den... Så nu har jag under veckan klivit upp 5.45 och promenerat i 30 min, innan jobbet. Det är faktiskt ganska skönt, men man är trött... Igår somnade jag kl. 20.30. Så tidiga morgonpromenader har sina nackdelar... Tur att vi har en inspelningsbar box.

Idag var det vattengympa. Var riktigt skoj faktiskt.  Köpt ett 10-kort, alltstå "måste" jag tillbaka 9 ggr till... =) Blev trött i alla fall, det är väl meningen... =)

Jobbet då? Hur går det där...?! =)
Jag trivs så RUSKIGT bra! Arbetskollegorna är helt underbara... Några asgarv om dagen hör inte till ovanligheterna om man säger så! Önskar man kunde stanna livet ut.... Man får stöttning, tips, uppmuntran och beröm. Det är helt makalöst bra.  Båda barngrupperna är kanonfina.

Vi har fått förhanstjing på en ganska fin tomt i Tavelsjö, en med sjöutsikt (dock inte vid sjön). Är sugen på att bygga hus här. Dock måste vi vara beredd på att det kostar cirkus 2 mille... Känns som saftiga pengar... Men kan vara värt det, om vi bor kvar resten av livet. Vi får se. Vi är sugna...

Men nu, dags för sängen... =)

Förresten! Amanda, roligt att du skrev här. Har du någon blogg man kan kika på? =) Kul att höra av dig och höra hur det går för dig. =) Keep in touch.

Kram!

Kommentarer
Postat av: syster

Hurru:D Kul átt du trivs så bra!!

2009-02-27 @ 18:01:30
Postat av: Marion

Go for it tjejen !

Roligt med tomten också, en annan är inte riktigt så vuxen ännu. Tappade alla mina fina vuxenpoäng jag lyckats skrapa ihop när jag flyttade ner. Blev av med bil, stuga, skoter, hund, lägenhet, bingolotto och familjemiddagar. ;)

2009-03-01 @ 18:44:30
URL: http://www.metrobloggen.se/enpersika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0